Mitovi i činjenice o Unity game engineu

Unity game engine pogonski je sustav za izradu videoigara koji ima zamjetnu popularnost na tržištu. Posebno ga cijene nezavisni “indie” timovi poput MDHR-a koji je napravio vrlo uspješan 2D naslov “Cuphead”.

Nije rijetkost ni da se njime služe i veliki studiji. Tako je moćni Blizzard izabrao baš Unity za svoju kartašku uspješnicu “Hearthstone”.

Zašto naučiti Unity?

Mladi entuzijasti koji tek počinju sa svojim radom u razvoju videoigara gotovo uvijek dolaze do istih pitanja – Koji engine odabrati? Kojim alatom učiti dizajnirati igre? Koji zaslužuje više pažnje, barem na početku?

O ovoj temi ponešto smo već pričali u blogu Razlika između Unity3D i Unreal Enginea gdje smo se fokusirali na razlike tih dvaju enginea.

Kao i uvijek sve primarno ovisi o tome čime se zapravo želiš baviti.

U većini slučajeva Unity je izvrstan odabir za početnike koji će možda krenuti s izradom 2D igara, kao i onih za mobilne platforme.

Za učenje je poželjno imati mentora koji će ti moći pokazati dobre navike iz prakse.

Upravo zbog svoje popularnosti kod indie timova često nam dolaze upiti vezani za Unity. Njegova reputacija vezana je uz nekoliko mitova. Provjerimo koji su od njih istiniti!

Unity služi samo za izradu igara

Ovo nije istina. Dok je Unityjeva primarna namjena izrada videoigara, radi se o vrlo fleksibilnom alatu koji pronalazimo u mnogim drugim industrijama.

Svoju ulogu pronašao je i u arhitekturi, medicini, organizaciji koncerata i light show evenata, inženjeringu, managementu te mnogim drugim područjima.

Za primjer pogledaj 3rd Planet, platformu koja pokazuje najpopularnije turističke destinacije u svakoj državi. Zanimljiv primjer je i Valedo, medicinski uređaj senzor pokreta namijenjen terapeutskim vježbama protiv bolova.

Na samoj stranici Unityja može se vidjeti prikaz non-game projekata napravljenih u njemu, tj. onih koji nisu vezani uz samu industriju videoigara.

 

S Unityjem se rade isključivo male ili mobilne igre

Ovo je također mit. Dojam možda stvara činjenica da je velik broj malenih i marketinški nevažnih igara napravljen u Unityju. Tome u prvom redu pridonosi izrazito prijateljski odnos spram indie zajednice.

Sustav ima i takozvani “asset store” gdje se mogu kupiti različiti elementi vezani za igre poput grafika i glazbe. Ovo ubrzava izradu, a korisnik Unityja ne mora znati crtati ili skladati da bi došao do rezultata na svojem projektu.

Ispod Unityjeve “haube” nalazi se moćan motor pomoću kojeg se mogu napraviti izrazito kompleksni projekti poput klona World of Warcrafta. Neke od poznatijih “velikih” igara koje su proizašle iz ovog enginea su Cities: Syklines i Kerbal Space Program, igru koju čak i NASA koristi.

Unity je slabiji od Unreal Enginea

Još jedan mit nastao iz već navedenih razloga. Tvrtka Unity Technologies uglavnom promovira svoj engine kao alat za izradu manjih “indie” igara i onih za mobilne platforme. To nikako ne znači da se u njemu ne mogu raditi veći projekti.

Na GDC-u su pokazali demo real time rendera koji pokazuje što se sve može napraviti s updateom Unity 5.3.4.

 

Ne treba ti znanje programiranja da bi savladao Unity

Ovo je činjenica. Daleko jednostavnije i brže ćeš ga savladati ako već imaš nekog iskustva, ali kompletnu igru možeš napraviti i bez znanja programiranja.

Jedna od najpopularnijih ekstenzija je Playmaker koji omogućava izradu igre pomoću vizualnog skriptiranja. Riječ je o vrsti sučelja pomoću kojeg se kompleksne naredbe kompjuteru daju putem sličica i tablice.

Tu je i model konačnog automata koji prati broj konačnih stanja, njihovih prijelaza i akcija koje se javljaju u igri. Možemo ga zamisliti kao nekakvog upravitelja igre koji rukovodi projektom po tvojim uputama.

S tim na pameti, osobama koje su zainteresirane za profesionalnu karijeru u industriji videoigara preporučuje se učenje C# i C++ programskih jezika.

Za prvi projekt i učenje ovo napredno znanje nije nužno.

Unity je jednostavniji za početnike

Ovo nije mit, već činjenica. Razlozi za to do neke su mjere individualni.

Nekim početnicima lakše je raditi u Unreal Engineu zbog njegovog “blueprint” sustava vizualnog skriptiranja po principu “drag & drop” gotovih naredbi. Samim tim mnogi koriste Unity kao hobističku aktivnost ili za arhitektonske vizualizacije u kojima optimizacija nije primarna.

U Unityju je prilagodba za različite platforme i mobitele daleko jednostavnija i cijeli development je puno brži.

Za kompleksnije stvari potrebno je znati programirati. U tu vještinu treba uložiti vrijeme.

 

Nakon što smo ˝razbili˝neke mitove o Unityju, evo i nekoliko njegovih prednosti

Ovaj engine ima veliki community i asset store koji korisnicima uvelike pomaže s mnogim resursima i savjetima u izradi videoigre.

Ima i dobro dokumentiran API, stabilan rast korisnika, a redovito se radi na njegovoj nadogradnji. Poznat je i po svojim intuitivnom user interfaceu, spriteu i audio editoru.

U njemu se na lagan način može izrađivati 2D i mobilne igre. Prijelaz na izradu 3D igara nije kompliciran.

Zaključak

Nadamo se da smo ti ovim blogom razjasnili neke činjenice o ovom moćnom engineu i ohrabrili te da ga detaljnije istražiš.

Neke domaće videoigre napravljene su upravo u Unityju. Neke od njih možeš pronaći na stranicama zagrebačkog studija Exordium Games.

Za sve koji žele savladati ovaj moćan engine Unity nudi mnoštvo tutorijala. Ako želiš učenje s mentorom Tonijem Steyskalom iz Exordium Gamesa, možeš upisati i naš Unity tečaj.

Za sva dodatna pitanja možeš se javiti i na naš email machina@machina.hr i potrudit ćemo se riješiti sve tvoje nedoumice.