Mitovi i činjenice o Unity game engineu

Unity game engine pogonski je sustav za izradu videoigara koji ima zamjetnu popularnost na tržištu. Posebno ga cijene nezavisni “indie” timovi poput MDHR-a koji je napravio vrlo uspješan 2D naslov “Cuphead”.

Nije rijetkost ni da se njime služe i veliki studiji. Tako je moćni Blizzard izabrao baš Unity za svoju kartašku uspješnicu “Hearthstone”.

Zašto naučiti Unity?

Entuzijasti koji tek počinju sa svojim radom u razvoju videoigara gotovo uvijek dolaze nam s istim pitanjima- Koji engine odabrati? Kojim alatom učiti dizajnirati igre? Na koji jezik se fokusirati na početku?

O ovoj temi ponešto smo već pričali u blogu Razlika između Unity3D i Unreal Enginea gdje smo se fokusirali na razlike tih dvaju enginea.
Kao i uvijek, sve primarno ovisi o tome čime se zapravo želite baviti i u koju svrhu (hobi / posao).

U većini slučajeva Unity je izvrstan odabir za početnike koji će možda krenuti s izradom 2D igara, kao i onih za mobilne platforme.Za učenje je poželjno imati mentora koji će vam moći pokazati dobre navike iz prakse.Upravo zbog svoje popularnosti kod indie timova, često nam dolaze upiti vezani za Unity. Njegova reputacija vezana je uz nekoliko mitova. Provjerimo koji su od njih istiniti!

Mit 1: Unity služi samo za izradu igara

Ovo nije istina.

Dok je Unityjeva primarna namjena izrada videoigara, 
radi se o vrlo fleksibilnom alatu koji pronalazimo u 
mnogim drugim

industrijama. Svoju ulogu pronašao je i u arhitekturi, medicini, organizaciji koncerata i light show evenata, inženjeringu, managementu te mnogim drugim područjima.

Za primjer pogledajte 3rd Planet, platformu koja pokazuje najpopularnije turističke destinacije u svakoj državi. Zanimljiv primjer je i Valedo, medicinski uređaj senzor pokreta namijenjen terapeutskim vježbama protiv bolova.Na samoj stranici Unityja može se vidjeti prikaz non-game projekata napravljenih u njemu, tj. onih koji nisu vezani uz samu industriju videoigara.

S Unityjem se rade isključivo 2D ili mobilne igre

Ovo je također mit.
Takav dojam možda stvara činjenica da je velik broj malenih i marketinški ˝nevažnih˝ igara napravljen u Unityju. Tome u prvom redu pridonosi izrazito prijateljski odnos spram indie zajednice.

Unity ima i takozvani “asset store” gdje se mogu kupiti različiti elementi vezani za igre poput grafika i glazbe. Ovo ubrzava izradu, a korisnik Unityja ne mora znati crtati ili skladati da bi došao do rezultata na svojem projektu.

Ispod Unityjeve “haube” nalazi se moćan motor pomoću kojeg se mogu napraviti izrazito kompleksni projekti poput klona World of Warcrafta. Neke od poznatijih “velikih” igara koje su proizašle iz ovog enginea su Cities: Syklines i Kerbal Space Program, igru koju čak i NASA koristi.

Unity je slabiji od Unreal Enginea

Još jedan mit nastao iz već navedenih razloga. Tvrtka Unity Technologies uglavnom promovira svoj engine kao alat za izradu “indie” igara i onih za mobilne platforme. To nikako ne znači da se u njemu ne mogu raditi veći projekti! Na GDC-u su pokazali demo real time rendera koji pokazuje što se sve može napraviti s updateom Unity 5.3.4.

Ne treba ti znanje programiranja da bi savladao Unity

Ovo je činjenica. Daleko jednostavnije i brže ćeš ga savladati ako već imaš nekog iskustva, ali kompletnu igru možeš napraviti i bez znanja programiranja. Jedna od najpopularnijih ekstenzija je Playmaker, koji omogućava izradu igre pomoću vizualnog skriptiranja.

Riječ je o vrsti sučelja pomoću kojeg se kompleksne naredbe kompjuteru daju putem sličica i tablice. Tu je i model konačnog automata koji prati broj konačnih stanja, njihovih prijelaza i akcija koje se javljaju u igri.

Možemo ga zamisliti kao nekakvog upravitelja igre koji rukovodi projektom po tvojim uputama. Svejedno, osobama koje su zainteresirane za profesionalnu karijeru u industriji videoigara preporučuje se učenje C# i C++ programskih jezika. Za prvi projekt ili hobističko bavljenje razvojem videoigara, ovo napredno znanje programskih jezika nije nužno.

Unity je jednostavniji za početnike

Ovo je činjenica. Razlozi za to do neke su mjere individualni. Nekim početnicima lakše je raditi u Unreal Engineu zbog njegovog “blueprint” sustava vizualnog skriptiranja po principu “drag & drop” gotovih naredbi. Unity ima slične alate, te također ima i puno aktivniju zajednicu, forume i grupe, te je često puno lakše naći odgovor na problem ili savjet.

U Unityju je prilagodba za različite platforme i mobitele daleko jednostavnija i cijeli development je puno brži. Za kompleksnije stvari potrebno je uložiti vrijeme kako bi se savladao C# programski jezik, s kojime vam je unutar Unitya – samo nebo granica.

Nakon što smo ˝razbili˝neke mitove o Unityju, evo i nekoliko njegovih prednosti

  1. Ovaj engine ima veliki community i asset store koji korisnicima uvelike pomaže s mnogim resursima i savjetima u izradi videoigre.
  2. Ima i dobro dokumentiran API, stabilan rast korisnika, a redovito se radi na njegovoj nadogradnji.
  3. Poznat je i po svojim intuitivnom user interfaceu, spriteu i audio editoru.
  4. U njemu se na lagan način može izrađivati 2D i mobilne igre, te je puno jednostavnije portanje PC igre za konzole. Prijelaz na izradu 3D igara nije kompliciran.

Zaključak

Nadamo se da smo vam ovim blogom razjasnili neke činjenice o ovom moćnom engineu i ohrabrili vas da ga detaljnije istražite!

Za sve koji žele savladati ovaj moćan engine Unity nudi mnoštvo tutorijala. Ako želiš učenje s mentorom Tonijem Steyskalom iz Exordium Gamesa, ili Andrijom Zorićem iz Skin Deep Interactivea, možeš upisati i naš Unity tečaj.

Za sva dodatna pitanja možeš se javiti i na naš email machina@machina.hr i potrudit ćemo se riješiti sve tvoje nedoumice 🙂