Toni Steyskal: “Veselim se kada se moji Unity polaznici zaposle u industriji”

Želiš li napraviti svoju prvu videoigru ili ti je želja raditi u industriji videoigara? Zanima te programiranje i želiš naučiti C# programski jezik? Saznaj više o tom svijetu od našeg predavača Unityja Tonija Steyskala, inače game developera u domaćem game dev studiju Exordium Games.

U prošlom razgovoru predstavili smo našeg predavača 3D modeliranja Zlatka Groma. Ovoga puta Toni će nam pričati o sebi, svojem putu u industriju videoigara, učenju Unity game enginea i samom tečaju Unityja koji vodi u Machina Academy.

Unity Toni Steyskal Runick

Kako si počeo s programiranjem i radom u Unity engineu?

Za programiranje sam se ozbiljnije zainteresirao tijekom faksa kada sam počeo proučavati i Unity.

Ako se dobro sjećam prvi puta sam se uhvatio Unityja i game developmenta na trećoj godini fakulteta.

Za game development sam se odlučio jer sam oduvijek volio igrati videoigre i htio sam u tom području sagraditi i profesionalnu karijeru.

 Što si studirao? Koliko ti je studij pomogao u poslu koji danas radiš?

Studirao sam na Fakultetu organizacije i informatike i završio smjer programskog inženjerstva. Fakultet mi je puno pomogao u načinu razmišljanja u svijetu programiranja i organizacije te je poslužio kao odlična baza za daljnji razvoj.

Što se tiče konkretno samog game developmenta i Unityja, to sam savladavao preko raznih online izvora i tečajeva. Iako ne postoje službena usmjerenja i kolegiji koji se dotiču game developmenta, na FOI-u su određeni profesori bili dovoljno susretljivi da se kod njih odrade razni seminari i radovi na tu temu pa sam uspio spojiti ugodno s korisnim.

Tijekom studiranja s kolegama si održavao radionicu na temu “Osnove game developmenta”?

S kolegama koji su dijelili moj interes prema game developmentu organizirao sam radionicu ”Student poučava studenta – Unity game development”. Ideja te radionice je bila prenošenje znanja o razvoju videoigara svim studentima FOI-a koji su bili zainteresirani, smatram da smo uspjeli barem nešto naučiti kolege i motivirati ih da dalje sami istražuju na tu temu.

Ta je radionica bila odlična odskočna daska jer sam tada shvatio koliko još trebam naučiti i upoznao nove kolege koji su zainteresirani za isto što i ja. S nekima od njih kasnije sam završio na raznim Game Jam natjecanjima, a i ostvario sam prijateljstva koja traju i danas.

Zanimljivo, tada nisam imao ni u primisli da ću jednog dana profesionalno držati predavanja na istu tu temu.

Na čemu trenutno radiš?

Trenutno radim u Exordium Games studiju kao game developer i predajem u Machini tečaj izrade videoigara u Unityju. U slobodno vrijeme pokrećem i vlastiti studio s kolegama pod nazivom Black Trumpet Games.  Postoje razni vlastiti projekti na kojima sam radio, a od komercijalnih projekata definitivno bih istaknuo Bear With Me i Last Encounter.

Najnovija igra na kojoj trenutno radim u sklopu svog studija je puzzle igra Runick. Osvojila je nagradu za ”Best Casual Game” na IT Konektu u Beogradu i prototip se može besplatno isprobati klikom na samu igru.

Koja ti je videoigra bila najveći izazov?

Najveći izazov definitivno mi je predstavljao Bear With Me, to je bila prva igra koju sam radio unutar profesionalnog okruženja. Kasnije sam uz ulogu game developera preuzeo ulogu project managera što je dodalo još jedan sasvim novi aspekt izazova. Iako mi je rad na Bear With Me predstavljao izazov ujedno mi je i najdraži projekt jer sam imao priliku objediniti svo skupljeno znanje na jednom projektu.

Kako je zamišljen tvoj tečaj u Machini?

Tečaj je orijentiran na praktični dio industrije videoigara. Počinje s kratkim teoretskim uvodom te se cjeline dalje odrađuju na bazi projekata (igara). Svaka od tih igara služi upoznavanju s određenim konceptima unutar Unityja.

Nakon što je pojedina cjelina dovršena studenti dobivaju zadatak nadograditi i dovršiti svaku igru te je nakon toga prezentirati ostalim kolegama. Kada se prođe kroz sve planirane cjeline polaznici dobivaju zadatak osmisliti koncept za vlastitu videoigru koju trebaju i izraditi te obraniti kao dio završnog rada tečaja.

Zašto misliš da je dobro upisati tečaj Unityja?

Zato što je fokusiran na praktično znanje i izradu projekata. Predstavlja dobar uvod u svijet izrade videoigara. Onima koji su stvarno zainteresirani i spremni odraditi svoj dio otvara vrata u svijet industrije videoigara. Naravno još jedan, ujedno i najbitniji, razlog jest odličan predavač. 😉

PocetakTecajaUnity

Koliko je potrebno znanje C# za rad u Unityju? Je li potrebno predznanje prije tečaja?

Trenutno postoje razni dodatni pluginovi koji omogućavaju rad u Unityju bez pisanja koda. Prema tome općenito znanje C# nije nužno za rukovanje samim Unity alatom. Ono postaje potrebno kod programske strane rada unutar Unityja, kada želite napraviti nešto po vlastitoj mjeri i ideji, a ne koristiti neko gotovo, generalno rješenje.

Za upis tečaja nije potrebno nikakvo znanje C# jezika, ali je svakako ogroman plus. Tijekom tečaja napravit ćemo kratak uvod u C# ako bude potrebno. Bitno za napomenuti jest da se relativno brzo dotičemo ozbiljnijih stavki unutar programiranja.

Što te najviše motivira kao predavača?

Najviše me motivira mogućnost prenošenja znanja i stvaranja interesa za industriju videoigara kod polaznika. Također uvijek mi je i gušt kad saznam da se netko od polaznika zaposlio u svijetu razvoja igara te da mu je tečaj pomogao u tome.

 

Tonijeve radove možeš popratiti i na njegovim Twitter i LinkedIn profilima, kao njegovom digitalnom portfelju!

Za sva dodatna pitanja možeš se javiti i na naš email machina@machina.hr i potrudit ćemo se riješiti sve tvoje nedoumice.