Toni Steyskal: “Uvijek mi je gušt kad saznam da se netko od mojih Unity polaznika zaposlio u industriji!”

Želiš li napraviti svoju prvu videoigru ili ti je želja raditi u industriji videoigara? Zanima te programiranje i želiš naučiti C# programski jezik? Saznaj više o tom svijetu od našeg predavača Unityja Tonija Steyskala, inače game developera u domaćem game dev studiju Exordium Games.

U prošlom razgovoru predstavili smo našeg predavača 3D modeliranja Zlatka Groma. Ovoga puta Toni će nam pričati o sebi, svojem putu u industriju videoigara, učenju Unity game enginea i samom tečaju Unityja koji vodi u Machina Academy.

Kako si počeo s programiranjem, odnosno radom u Unityju?

Prvi put sam se upoznao s programiranjem u osnovnoj školi na informatici. Tada su to bile osnove programiranja. Za programiranje sam se ozbiljnije zainteresirao tijekom faksa kada sam počeo proučavati i Unity.

Ako se dobro sjećam prvi puta sam se uhvatio Unityja i game developmenta na trećoj godini fakulteta. Za game development sam se odlučio jer sam oduvijek volio igrati videoigre i htio sam u tom području sagraditi i profesionalnu karijeru. Kada sam shvatio da mogu iskoristiti znanja koja sam stekao tijekom studiranja, odlučio sam u slobodno vrijeme raditi na tome kako bih ostvario svoj cilj.

Što si studirao? Koliko ti je studij pomogao u poslu koji danas radiš?

Studirao sam na Fakultetu organizacije i informatike i završio smjer programskog inženjerstva. Fakultet mi je puno pomogao u načinu razmišljanja u svijetu programiranja i organizacije te je poslužio kao odlična baza za daljnji razvoj.

Što se tiče konkretno samog game developmenta i Unityja, to sam savladavao preko raznih online izvora i tečajeva. Iako ne postoje službena usmjerenja i kolegiji koji se dotiču game developmenta, na FOI-u su određeni profesori bili dovoljno susretljivi da se kod njih odrade razni seminari i radovi na tu temu pa sam uspio spojiti ugodno s korisnim.

Tijekom studiranja s kolegama si drugim studentima održavao radionicu na temu “Osnove game developmenta”. Možeš li nam reći nešto o tome?

Tako je. S kolegama koji su dijelili moj interes prema game developmentu organizirao sam radionicu ”Student poučava studenta – Unity game development”. Ideja te radionice je bila prenošenje znanja o razvoju videoigara svim studentima FOI-a koji su bili zainteresirani.

Iako smo i mi kao predavači tada bili potpuno zeleni što se toga tiče, smatram da smo uspjeli barem nešto naučiti kolege i motivirati ih da dalje sami istražuju na tu temu.

Ta je radionica bila odlična odskočna daska jer sam tada shvatio koliko još trebam naučiti i upoznao nove kolege koji su zainteresirani za isto što i ja. S nekima od njih kasnije sam završio na raznim Game Jam natjecanjima (čak smo i nešto osvojili), a i ostvario sam prijateljstva koja traju i danas.

Zanimljivo, tada nisam imao ni u primisli da ću jednog dana profesionalno držati predavanja na istu tu temu.

Gdje trenutno radiš i gdje si dosad sve radio? Na kojim videoigrama?

Trenutno radim u Exordium Games studiju kao game developer i predajem u Machini tečaj izrade videoigara u Unityju. U slobodno vrijeme pokrećem i vlastiti studio s kolegama pod nazivom Black Trumpet Games.

Uz spomenuta radna mjesta odradio sam i stručnu praksu za fakultet u Nanobitu.

Postoje razni vlastiti projekti na kojima sam radio, a od komercijalnih projekata definitivno bih istaknuo Bear With Me i Last Encounter.

Najnovija stvar na kojoj trenutno radim u sklopu Black Trumpet Games studija je puzzle igra Runick. Osvojila je nagradu za ”Best Casual Game” na IT Konektu u Beogradu i prototip se može besplatno isprobati klikom na samu igru.

Koja ti je videoigra bila najveći izazov? Zašto?

Najveći izazov definitivno mi je predstavljao Bear With Me serijal jer je to bila prva igra koju sam radio unutar profesionalnog okruženja i kao dio tima.

U kasnijim epizodama uz ulogu game developera odrađivao sam i ulogu project managera što je na postojeći izazov dodalo još jedan sasvim novi aspekt.

Iako mi je Bear With Me predstavljao najveći izazov ujedno mi je bio i najdraži projekt. Na njemu sam imao priliku objediniti sve znanje koje sam skupio na fakultetu i u slobodno vrijeme te iskoristi unutar profesionalnog okruženja.

Znaš li još koji programski jezik uz C#?

Primarni jezik koji koristim i u kojem se najviše osjećam kao doma jest C#. Tijekom studiranja prošao sam kroz razne programske jezike poput C++, Java, PHP, JavaScript, Python itd.

Zašto misliš da je dobro upisati tečaj Unityja?

Zato što je fokusiran na praktično znanje i izradu projekata. Predstavlja dobar uvod u svijet izrade videoigara. Onima koji su stvarno zainteresirani i spremni odraditi svoj dio otvara vrata u svijet industrije videoigara. Naravno još jedan, ujedno i najbitniji, razlog jest odličan predavač. 😉

Polaznici Unity tečaja u Machini stvarno imaju samo riječi hvale za tebe kao predavača i čovjeka. Mnogi su rekli da ste ostali u kontaktu dugo nakon tečaja i da si im pomagao rješavati neke probleme kad su već počeli raditi u industriji videoigara. Nadamo se da ti je to drago čuti.

Definitivno mi je to jako drago čuti! Nadam se da im naučene stvari pomažu u daljnjem razvoju profesionalne karijere.

Kako je zamišljen tvoj tečaj u Machini? Možeš li nam ga ukratko opisati?

Tečaj je orijentiran na praktični dio industrije videoigara. Počinje s kratkim teoretskim uvodom te se cjeline dalje odrađuju na bazi projekata (igara). Svaka od tih igara služi upoznavanju s određenim konceptima unutar Unityja.

Nakon što je pojedina cjelina dovršena studenti dobivaju zadatak nadograditi i dovršiti svaku igru te je nakon toga prezentirati ostalim kolegama. Kada se prođe kroz sve planirane cjeline polaznici dobivaju zadatak osmisliti koncept za vlastitu videoigru koju trebaju i izraditi te obraniti kao dio završnog rada tečaja.

Koliko je potrebno znanje C# za rad u Unityju? Je li potrebno ikakvo znanje C#-a kod upisa na tečaj?

Trenutno postoje razni dodatni pluginovi koji omogućavaju rad u Unityju bez pisanja koda. Prema tome općenito znanje C# nije nužno za rukovanje samim Unity alatom.

Ono postaje potrebno kod programske strane rada unutar Unityja, kada želite napraviti nešto po vlastitoj mjeri i ideji, a ne koristiti neko gotovo, generalno rješenje.

Za upis tečaja nije potrebno nikakvo znanje C# jezika, ali je svakako ogroman plus. Tijekom tečaja napravit ćemo kratak uvod u C# ako bude potrebno. Bitno za napomenuti jest da se relativno brzo dotičemo ozbiljnijih stavki unutar programiranja. Oni koji se s programiranjem susreću prvi puta morat će uhvatiti tempo.

Imaš li izazova radeći kao predavač? Koji su to?

Svaka grupa predstavlja jedinstven skup ljudi i izazov je prilagoditi se, što je najbolje moguće, tempu učenja svake grupe te im na što bolji i njima adekvatniji način prenijeti znanje.

Što te najviše motivira kao predavača?

Najviše me motivira mogućnost prenošenja znanja i stvaranja interesa za industriju videoigara kod polaznika. Također uvijek mi je i gušt kad saznam da se netko od polaznika zaposlio u svijetu razvoja igara te da mu je tečaj pomogao u tome.

Svidjelo ti se što Toni ima za reći? Zainteresirao te za karijeru Unity developera? Onda bi te mogao zanimati naš Unity tečaj!

Tonijeve radove možeš popratiti i na njegovim Twitter i LinkedIn profilima, kao njegovom digitalnom portfelju!

Za sva dodatna pitanja možeš se javiti i na naš email machina@machina.hr i potrudit ćemo se riješiti sve tvoje nedoumice.