Domagoj Ivanković: “Niti sekunde nisam zažalio što sam ostavio svoj stari posao!”

Više nije tako rijedak slučaj da se netko odluči u potpunosti promijeniti svoju karijeru i otići u drugom smjeru. Isti je slučaj bio kod Domagoja Ivankovića, bivšeg polaznika Machina Academy koji radi kao programer videoigara u studiju Cateia Games.

Zašto je odlučio promijeniti karijeru, gdje se educirao i kako je izgledao njegov put prema poslu u industriji videoigara, Domagoj nam je uz kavu ispričao u intervjuu.

Što si radio prije nego si ušao u industriju videoigara? Što te navelo da promijeniš profesiju i kreneš se baviti videoigrama?

Inače sam po zvanju magistar ekonomije. Prije ulaska u game dev industriju radio sam kao konzultant na provedbi i pripremi projekata sufinanciranih iz fondova EU. Profesiju sam odlučio promijeniti jer me dotadašnji posao naprosto nije zanimao. Uz to je bio i vrlo zahtjevan. S obzirom na to da nisam imao motiva za daljnji rad i razvoj u tom polju, to je rezultiralo nezadovoljstvom koje se samo kumuliralo s vremenom.

Kako sam imao velikog interesa za programiranje, pogotovo u kontekstu razvoja videoigara, odlučio sam dati otkaz na dotadašnjem poslu i u potpunosti se posvetiti game developmentu, odnosno učenju i usavršavanju u tom području.

Jesi li ikada zažalio zbog te odluke?

Nisam zažalio niti sekunde. Dapače, mogu reći da je to jedna od najboljih odluka koju sam donio u životu!

U Machini si završio tečaj Unity 3D-a. Kakva su ti iskustva s edukacije?

Iskustva su mi jako pozitivna! Bio sam polaznik Unity 3D edukacije na kojoj je predavač bio Toni Steyskal. Za njega imam samo riječi hvale. Toni je odličan predavač, ima puno znanja i iskustva, ali ono što je još važnije od toga, zna ga kvalitetno prenijeti polaznicima. Predavanja su bila jako zanimljiva i projektno orijentirana. Nakon svakog predavanja dobili bismo zadatke i preporuke za dodatni rad kod kuće. Atmosfera na predavanjima bila je istovremeno vrlo opuštena i radna. Ekipa iz grupe je bila motivirana za učenje, a s nekima sam ostao u kontaktu i nakon završetka edukacije.

Htio bih još naglasiti da mi je Machina ostala na raspolaganju i nakon završetka tečaja. S Lovrom Nolom sam se čuo više puta dok mi je trebao savjet oko nastavka razvoja karijere u game devu. U konačnici me spojio s Ivanom Jakubijem koji mi je nakon toga ponudio angažman na svojem projektu Ethea: Voices Of The Hidden koji je upravo započinjao u okviru Machinine inkubacije. To mi je još više diglo motivaciju za daljnji rad i učenje i bila mi je u konačnici i odlična referenca kod traženja posla u game devu.

machina-unity-domagoj-ivanković

Već neko vrijeme radiš u Cateia Games studiju. Kako si počeo raditi tamo?

Vidio sam oglas za poziciju junior programera u studiju Cateia Games u Facebook grupi Game Dev Jobs i odlučio se prijaviti. Selekcijski postupak se sastojao od zadatka koji je bilo potrebno riješiti te intervjua koji je slijedio nakon toga. Na moju sreću, uspio sam zadovoljiti njihove kriterije, dobio posao i iznimno sam zahvalan na pruženoj prilici.

Jesi li i prije edukacije u Machini imao kakvih iskustva u tom području ili su ti videoigre bile samo hobi?

Prije Machine izrada videoigara bila mi je samo ideja koja se činila vrlo daleko od ostvarenja. Zapravo sam za Machinu saznao na Reboot InfoGameru prije nekoliko godina i tu me zaintrigirala ideja da se počnem educirati u tom segmentu. Prije toga mi se iskreno činilo da mi je “prošao voz” po tom pitanju.

Nakon InfoGamera javio sam se Machini i dogovorio sastanak s Lovrom jer sam imao 100 pitanja oko cijele priče. Prije svega, kakva mi je perspektiva na hrvatskoj game dev sceni nakon što završim edukaciju u Machini. Lovro je bio jako pozitivan i poticajan po tom pitanju. Nakon malo promišljanja odlučio sam krenuti i upisao se u prvu iduću grupu Unity 3D tečaja.

Koliko ti iskustva i znanja stečena tijekom edukacije u Machini danas pomažu u poslu? Koliko ti je nakon tečaja trebalo rada da počneš ozbiljnije raditi u Unityju?

Zbog poslovnih obveza koje sam još imao za vrijeme trajanja tečaja u Machini i nakon njegova završetka, malo mi je duže trebalo da se intenzivnije primim rada u Unityju, odnosno da počnem raditi na nekom konkretnom projektu. Otprilike pola godine kasnije s prijateljem sam krenuo raditi na vlastitoj igri, a par mjeseci kasnije uslijedio je i angažman u Kozorogu, indie studiju u inkubaciji Machine.

Iskustva i znanja s edukacije definitivno su mi tu jako pomogla s obzirom na to da igru na kojoj radimo razvijamo u Unityju. Neke koncepte i primjere dobre prakse s edukacije mogao sam tu izravno primijeniti. U Catei koristimo vlastiti game engine tako da mi iskustvo rada u Unityju tu više pomaže u posrednom smislu.

U okviru Machina inkubacije radiš za studio Kozorog. Reci nam nešto o igri koju trenutno radiš. Što su ti izazovi?

Naziv igre na kojoj radimo je Ethea: Voices Of The Hidden. Riječ je o 3D exploration adventure igri s elementima stealtha. Protagonist igre je Ethea, ženski avatar koji pokušava otkriti smisao svojeg postojanja u nepoznatom svijetu u kojem je stvorena. U toj se potrazi susreće s različitim plemenima koja nastanjuju taj svijet. Mora učiti o njihovim kulturama kako bi našla odgovore na vlastita pitanja.

Izazova ima na svakom koraku! Jedan od najvećih definitivno je koordinacija svih nas koji radimo na projektu. Projekt je dosta velik, ima jako puno posla, a svi imamo vlastite obveze u smislu poslova i fakulteta, tako da rad na projektu zahtjeva dosta žrtve od strane svih nas, ali i kvalitetnu organizaciju rada da bi to sve moglo funkcionirati i da bi motivacija ostala na visokoj razini.

Za sada bih rekao da nam ide dosta dobro. Atmosfera je stvarno dobra, super se slažemo i svi smo nabrijani i ambiciozni. Sad samo treba napraviti igru! 🙂

Kakvi su ti planovi za budućnost?

Iskreno, ne gledam previše u budućnost. Presretan sam da imam mogućnost raditi u game devu i da od toga mogu zarađivati za život. Planovi su mi trenutačno vezani uz Cateia Games i Kozorog. Dakle želim samo nastaviti i dalje puno raditi i učiti, a siguran sam da me to ne može odvesti na krivo mjesto.

Što bi poručio budućim polaznicima Machina Academy?

Polaznicima bih svakako preporučio da uz sama predavanja u okviru tečaja ulože vremena da kod kuće proširuju znanja koja su stekli na predavanjima. Nakon tečaja valja čim prije krenuti raditi na razvoju vlastitih igara jer se kroz rad na konkretnom projektu najbrže uči. Ujedno se razvija i vlastiti portfelj igara što je veliki plus prilikom kasnijeg traženja posla.

Ako te Domagojeva priča inspirirala za rad na vlastitoj videoigri, a nemaš ideje odakle početi, javi nam se na mail machina@machina.hr, pa ćemo zajedno vidjeti koji ti tečaj najviše odgovara!