Arton Glocke: “Najviše me motivira prenositi svoje znanje!”

Zanima te programiranje i želiš naučiti C++ programski jezik? U ovom razgovoru predstavit ćemo ti našeg predavača C++ programskog jezika Artona Glockea.

Nakon razgovora s Tonijem Steyskalom koji nam je pričao o sebi i radu u Unity game engineu, Arton nam je ispričao kako je ušao u industriju videoigara te kako naučiti C++ programski jezik.

Kako si počeo s programiranjem? Gdje si naučio C++?

S programiranjem sam počeo još u srednjoj školi. Igrao sam puno videoigara pa me počelo zanimati kako se one izrađuju. Kad sam počeo pisati kod odmah sam znao da je to ono čime se želim baviti.

C++ sam naučio pomalo kroz godine. Nisam se striktno bavio njime, već sam iskušavao i druge programske jezike i tehnologije izrade softvera. Uglavnom najveće znanje C++-a stekao sam u zadnjih nekoliko godina koliko se intenzivno bavim njime. Sam jezik učio sam kroz mnogo kanala – nešto na faksu, nešto kroz web tutorijale, knjige te najviše na poslu.

Naučiti programirati može se na doslovno bezbroj načina u današnje vrijeme, samo treba dosta volje i želje za učenjem.

Znaš li još koji programski jezik? Koji?

Kad se baviš programiranjem ne baviš se isključivo jednim jezikom. Ako voliš programirati radit ćeš u raznim jezicima. Aktivno se bavim još Lua i Python programskim jezicima na poslu, a nisu mi ni ostali jezici strani. Znam ponešto o svakom popularnom jeziku današnjice.

Što si studirao? Koliko ti je studij pomogao u poslu koji danas radiš?

Studirao sam na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu, smjer programskog inženjerstva. Iako se radilo o smjeru programiranja, pomoglo mi je samo nekakvim smjernicama. Najviše sam ipak naučio sam.

Možeš li nam opisati što točno radiš u game dev industriji?

Radim u studiju Cateia Games kao Systems developer. Radim na core tehnologijama te izradi i održavanju game enginea i alata za automatizaciju procesa.

Moje zadaće uključuju i edukaciju novih programera, upoznavajući ih sa sustavom u kojem će raditi te nadgledavanje i pregled koda.

Kako si ušao u industriju videoigara? Spomenuo si već ranije su te zanimale videoigre, no postoji li neka koja te nadahnula za posao koji radiš?

U industriju videoigara ušao sam sasvim slučajno, iako sam uvijek jednim oko pratio situaciju hrvatske industrije videoigara. Sasvim slučajno sam surfajući po Facebooku naletio na oglas za posao. Prijavio sam se, prošao proces i na kraju zaposlio.

Videoigre su me oduvijek zanimale. Još sam u osnovnoj školi znao ostajati cijelu noć budan igrajući. Kada sam jednog dana naišao na program za izradu videoigara zaljubio sam se.

Igra koja me nadahnula da radim u ovoj industriji igra je koja mi je i danas najdraža – Final Fantasy 7.

Na kojim si igrama dosad radio u Cateia Games?

Radio sam na nekoliko videoigara, a igre o kojima vam mogu reći bile su Mary le ChefThe Love Boat.

Koja ti je igra bila najveći izazov? Zašto?

Teško je reći. Svaka igra ima svoje izazove, a to je ono što nas developere najviše zanima.

Je li teško naučiti C++? Kako tečaj može pomoći u učenju istog? Što je možda najteže naučiti?

Ne bih rekao da je teško naučiti C++, samo postoji ogromna količina gradiva koju treba znati da bi ga se savladalo. Uvijek poistovjećujem učenje programiranja s učenjem sviranja gitare. Koliko god gledao tutorijala, čitao knjiga, slušao ljude koji pokazuju kako svirati gitaru, dok je sam ne uzmeš u ruke, nećeš je nikada naučiti svirati.

Isto je i s C++ programskim jezikom. Kako god ga netko odluči učiti, mora ga puno vježbati da bi ga savladao.

Tečaj je jedan od najboljih načina za učenje, ali isključivo zato što na tečaju postoji osoba koja te vodi kroz procese učenja. Usmjerava te na način na koji je najlakše usvajati gradivo.

Najvažnije, ako zapneš u nekom segmentu, imaš nekoga pitati za pomoć. Najteže je zapravo početi, ostalo sve ovisi o uloženom trudu.

Kako je zamišljen tvoj tečaj u Machini? Možeš li nam ga opisati malo?

Moj tečaj koncipiran je tako da krećemo od osnova. Dakle od toga kako što izgleda. Uči se kako C++ komunicira s računalnim procesorom. Nakon toga krećemo s izradom jednostavnijih programa, a postepeno prelazimo na sve opsežnije i kompleksnije stvari.

Da ne idem previše u detalje, tečaj nije baziran isključivo na izradi videoigara već na izradi sustava, načina na koji se izrađuju game enginei. Na kraju prolazimo kroz grafičko programiranje koristeći OpenGL.

Stečeno znanje prenosivo je naravno i na ostala polja. Nije isključivo samo za izradu videoigara.

Imaš li izazova radeći kao predavač? Koji su to?

Najveći izazov rada kao predavač balansirati je tempo kojim se prolazi gradivo. Tečajevi, za razliku od službenog obrazovanja, nemaju eliminacijski proces za polaznike. To znači još izazova s obzirom na razliku znanja među polaznicima, a i kod motiviranja onih koji dolaze s već nekim predznanjem.

Što te najviše motivira kao predavača?

Najviše me motivira prenositi svoje znanje, jer čak i dok ga prenosim i dalje učim nove stvari. Također me motivira kad se na polaznicima vidi da rade, odnosno da čak i kada nismo u učionici oni samostalno vježbaju.

Nauči programirati u C++ programskom jeziku!

Artonova priča ti se svidjela? Zainteresirala te karijera programera? Onda bi te mogao zanimati naš tečaj C++ programskog jezika!

Za sva dodatna pitanja možeš se javiti i na naš email machina@machina.hr i potrudit ćemo se riješiti sve tvoje nedoumice.