Za početnike: 10 savjeta za lakši rad u Unity 3D game engineu

Učenje Unity 3D game enginea uvelike olakšava veliki online community koji pruža materijale i tutorijale svakom novom korisniku. Osim na službenim stranicama Unityja, praktični se savjeti mogu pronaći i na Twitteru, točnije pod hashtagom #unitytips. Običaj je da se utorkom dijele kratki savjeti i trikovi vezani uz rad ovoga programa pa nije loše taj dan posvetiti učenju istog.

Jedan od najpoznatijih promotora Unity 3D enginea Joe Robins odao je neke od svojih, inače manje poznatih, Unity trikova. Ovi su trikovi uglavnom namijenjeni početnicima. Stoga, ako si i ti jedan od njih i još svladavaš editor, ovakav tip savjeta može ti biti od velike pomoći.

U prošlom blogu, “Unity 3D Engine: Tvornica Igara Indie Studija“, pisali smo o tom najčešće korištenom softveru za izradu videoigara. U nastavku ovoga bloga donosimo 10 “tips and tricks” za što lakši rad u editoru Unity 3D game enginea:

  • Korisnicima koji tek počinju raditi u Unity 3D game engineu nerijetko se događa da previde da se nalaze u Playmodeu. Kako bi se to izbjeglo, odi na “Preferences” (postavke), zatim na “Colors” te potom na “Playmode Tint” kako bi ti ovaj mod rada bio u drugačijoj boji.
  • Ako imaš problema s postavljanjem kamere, ova naredba će ti olakšati cijelu proceduru. Za jednostavno i lagano postavljanje kamere pronađi željeni kut u “Scene View” te najprije odaberi “glavnu kameru”, zatim “Align With View“. Tu naredbu možeš dobiti i prečacem stisneš li tipke Ctrl/Cmd+Shift+F.
  • Zasigurno ti se nekada dogodilo da nemaš dovoljno “asseta” koje trebaš u “Project Viewu“. Želiš li to riješiti na najlakši način, upiši pojmove za pretraživanje u “Project View” te zatim promijeni pretragu s “Asset” u “Asset Store”. To će ti omogućiti pregledavanje asseta u trgovini bez da je posebno otvaraš.
  • Prilikom rotacije objekta drži pritisnutu tipku Ctrl/Cmd kako bi ga mogao lakše usmjeriti (snapping). Ova se metoda može koristiti i kod premještanja objekta, a vrijednosti koje su zadane po defaultu mogu se mijenjati u “Edit menu” pod opcijom “Snap Settings”.
  • Evo još jednog trika! Pritisneš li tipku slova V, moći ćeš odabirati i postavljati objekte pomoću vertex snappinga. To može biti osobito korisno pri izradi nivoa izvan modularne geometrije.
  • Klikanjem na dio komponente na kojemu je plava knjižica s upitnikom odvest će te u lokalnu dokumentaciju te komponente.
  • Našao si odlične vrijednosti dok si testirao projekt u Playmodeu? Klikni na malu ikonu kotačića u gornjem desnom kutu komponente i kliknite “Copy Component”. Odabrane vrijednosti moći ćeš lako prenijeti nazad po izlasku iz Playmodea.
  • Pomoću gumba “Layers” možeš prikazivati ili sakrivati layere s kojima radiš. Primjerice, možeš izraditi prilagođeni “layer” za same objekte igre (poput mjesta na kojima se generiraju neprijateljski asseti, tzv. “spawn point”, a zatim ih sakriti drop down opcijom.
  • Obojene kvadrate u profileru (poput Drawcalls, Scripta, Rendering, VSync i slično) možeš isključiti kako bi ti sučelje bilo bolje organizirano.
  • Ako nisi sretan s početnim layoutom, možeš odabrati neki drugi ili namjestiti svoj po želji. Moguće je i snimanje istog, nakon čega mu se uvijek možeš vratiti.

Napravi i ti svoju videoigru s Unity 3D game engineom!

Imaš ideju za svoju videoigru, a ne znaš kako je napraviti? Javi nam se na email machina@machina.hr i pitaj nas sve što te zanima o edukaciji u Unity 3D engineu. Ako želiš primati još ovakvih savjeta, prijavi se na naš newsletter!